2019. február 3., vasárnap

Vörösboros szilvalekvár

Tavaly nem számoltam a szilvával, de bezúdult vagy 10kg. Szétnéztem a neten s Gabojsza fűszeres, vörösboros szilva lekvárjára esett a választás. Egy az egyben úgy készült.





Hozzávalók:

  • 4kg szilva
  • 3dl vörösbor
  • 8 szem kardamom
  • 2 rúd vanília
  • 1tk reszelt gyömbér
  • 1tk fahéj
  • 1 citrom leve és reszelt héja 
  • 1-2 ek almaecet a tepsibe, h le ne süljön 
Kacsasütő mellett döntöttem, h abban fogom sütni, beleöntöttem az almaecetet, körbeforgattam benne s belekerült a kimagozott szilva a vörösborral. 
vanília rúdat felhasítom, kikaparom a magját, belekaparom  és a rudakat is beleteszem. Kardamomot kcistit összetöröm mozsárban és mehet a szilva mellé.
Citromot lereszelem, a citromlével, a fahéjjal és a gyömbérrel együtt mehet a sütőbe ez is.
110fokon 5-6 órát sütöm.
Ha nem lett elég sűrű, akkor feltesszük a tűzre és a kellő sűrűségűre.
Csírátlanított üvegekbe merjük és száraz dunsztba tesszük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése