2023. augusztus 7., hétfő

Fenyőrügy pályafutása nálam ;)

 Próbáltam, gondolatban összeszedni, h hány féleképpen kóstoltam vagy készítettem el a fenyőrügyet. Akadt egy pár. 


 

Ha minden igaz, 2015-ben, mikor a méhész vizsgára készültem, már nagyon nem volt kedvem tanulni s kiszaladtam egy próbamennyiségért, h mégis milyen lehet az a fenyőrügy szörp?! Azt kell mondjam, h nagyon finom, egymás elől dugdostuk a minimális mennyiségű elkészült szörpöt. 

Következő évben már több helyen szedtünk. Eddig minden évben szerencsém volt, többen gondoltam rám, mielőtt kivágták volna a fenyőfát, egyéb okok miatt, h menjek s szedjem le a friss rügyet. Nem mindig sikerült az összes mennyiséget, mert ugye ezt még fel is kell dolgozni. 

Volt olyan, h nem volt szívem kidobni, az egyszer már kiázott fenyőrügyet, így némi almalével, fenyőrügy zselé is készült belőle. Néhány üveg még itt-ott fellelhető. Tavaly előtt még kb minden bőrt lehúztam róla. Most már adok belőle a komposztnak is :D . 

Amikor már kifutóban volt a fenyőrügy, akkor társult egy bodzavirággal s gyömbérrel. S akadt olyan is, mikor rozmaringgal is így lett belőle a FE-RO szörp. :) 

Menetközben, kóstoltam Orfaluban a Méhes gyógyító és Vadvirágkertben egy míves-mézes kóstolón is. Nagyon finom, érdemes egyszer kilépni a komfortzónából: fenyőrügy- camambert - méz. 

Utóbbi időben már a köhögéscsillapítóm alapját képezi, a jobb hatás érdekében. 

Erdőkostólónál láttam egy jó kis üdítő ital részeként: fenyőrügy, bodzavirág, eper, menta, gyömbér, citrom és dw1:4

2021-ben már megcsapott a fermentálás szele, akkor egy fermentált pezsgős üdítőként kísérleteztem vele. Tonik kedvelők előnyben, nekem annyira ezek szerint nem jött be. 

Háziasítottam rebarbarával, bodzavirággal és lekvárként végezték. 

Pálinkával is megvadítottam, kb én is az voltam, mikor kóstoltam, talán, ha felöntöttem volna némi cukorsziruppal, akkor még iható is lett volna számomra. 

Idén, pedig kiléptem a komfortzónámból s készült belőle pesztó. Kipróbálásképpen jó volt, de nem lesz a kedvenc, került hozzá bazsalikom, dió és mandula, olívolaj, citrom és élesztőpehely. Talán egyszer, az eredeti alapanyagokkal is kipróbálom fenyőmaggal és máriatövisolajjal. 

S mostanában kb mindent is fermentálok s ez alól a fenyőrügy sem menekült meg. Meg nem kóstoltam, nem volt elég csábító, de ízvilágát biztos beleadta a fermentumba. 

Egy apró növényke s mennyi mindenre lehet használni. Kísérletezzetek és kóstoljatok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése