2020. január 18., szombat

Gyömbér szörp és kandírozott gyömbér

Ebben a szezonban másodjára készül már, most külön kérésre. Talán tavaly készítettem először, próbaverziót. Mindenegyszer Eszter, befőz blogján található leírást használom, kb 5x-ös mennyiségben. Most, a gyömbér mennyiségét növeltem, mert megkaptam,h szinte nem is érezni a gyömbért...



Így szól:


  • 120g gyömbér pucolva és szeletelve
  •  218g világos barnacukor* (most nekem kandiscukor lett)
  • 200gr sima kristálycukor
  • 0,5l víz
  • 2tk egész zöld kardamom (barnától lehet füstösebb lenne)
  • 1tk egész szegfűbors
  • 1tk egész fekete bors (nekem most színes bors lett)
  • 1 citrom leve (az 5xös mennyiséghez)

Mindent felteszünk főni. Forrásig hevítjük, majd levesszük és gyöngyözve forrni hagyjuk, negyed órát. Átszűrjük, sűrű szövésű szitán vagy muszlinon. Visszatesszük a tűzre, felforraljuk és strelizált, forró üvegekben merjük és száraz dunsztba.
Citrom karikával és szénsavas vízzel ihatjuk. 

A megmaradt gyömbérből pedig készülhet kandírozott gyömbér, a következő leírás alapján készítem el, ami ITT található:

alap recept röviden, linkre kattintva bővebben olvasható:

  • 500gr gyömbér pucolva, szeletelve
  • 1,2-1,5l víz
  • 70dkg cukor+10dkg hempergetni
  • csipet só
1. megpucol, szeletel,
2. feltenni főni annyi vizzel, ami ellepi, ebben 2x10/20 percig forraljuk, hogy ne legyen olyan csípős
3. 2x lefőzött gyömbért leszűrjük, majd felöntjük 1,5 l vízzel, hozzáadjuk a cukrot és addig főzzük, míg a 106 fokot el nem éri. Mivel, nekem nincs hőmérőm, ezért kb. szirupos állagig főzöm.
4. ha kész, leszűrjük, kicsit szoktam várni, félig ha már száraz, akkor forgatom bele a cukorba s sütőpapíros tálcát szárítom, a raditáron kb. 2-3 napot. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése