2023. augusztus 7., hétfő

köhögéscsillapító életútja

 Annak idején a lányom, sokat köhögött, vettem mindenféle földi jót,de semmi nem használt, vagy csak ideig-óráig. Majd gondoltam egyet, h ilyet én is tudok. Elővettem a könyveimet s a hasonszőrű gyógynövényeket összeraktam. Azóta, még itt-ott csiszoltam s csiszolok is rajta, de ahogy elnézem, megkedveltétek s be is vált jó páratoknál. 

Most, egy kicsit darabjaira szedném ezt a terméket. :) 

Fő elemei, az izlandi zuzmó, a kakukkfű és a lándzsás útifű. Ezt idén ontja a kert... 

izlandi zuzmó: " alpesek és magasabb hegyvidékek fenyveseiben v csupasz szikláin előforduló lemezes zuzmó... Hörghurutnál, köhögésnél, bélbetegségekben, pajzsmirigy-túltengésnél jódtartalma miatt hasznos gyógyszer...." 

kakukkfű: fertőtlenítő, erősíti az immunrendszert, kezelhető vele a köhögés, nyálkaoldó, köptető hatása van . Több változatban fordul elő, gyógynövénynek mindegyik egyformán használható

lándzsás útifű: baktériumölő, sebgyógyító hatása van, nyálkaoldó, köhögéscsillapító

macskamenta ( bár néha nem kapok olyat, úgyh használom, az itthoni mentát): légúti megbetegedések esetén hatékony, lázcsillapító, fertőtlenítő 


hársvirág: megfázásra, influenzára az egyik leggyakrabban használt növény. Lázat, köhögést csillapít, csökkenti az orrváladék mennyiségét.

bodzavirág:  köhögéscsillapító hatású. Megfázásra, hörghurutra, izzasztószerként és immunrendszeri serkentőként használják.

édeskömény: nyákoldó hatású

diólevél:  szájüregi problémákra, torokfájásra

propolisz csepp:  gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő, antibakteriális hatású, lázas állapotra, torokfájásra

és még sokan mások...

Mivel már páran keresték, ezért hamarosan újra készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése