2019. október 12., szombat

Fűszeres sütötők szirup kávéhoz

Ez a receptet, már kb 3 éve kinéztem, h majd jó lesz egy tökfesztiválra v egy gasztroajándékba . Telt  múlt az idő és csak nem készült el, vagy nem volt rá idő vagy kedv. De most elkészült. 6xos mennyiséggel készítettem, ez kb. egy egész sonkatöknek felel meg. 1dl-es üvegekbe tettem, ami kb. 3-4 adag kávéhoz elég. De már tettem smoothiba is édesítésképpen. A cukrot én lecseréltem dw 1:4 édesítőre, így biztonsággal tehetem a reggeli kávémba is. Akik, ódzkodnak a sütötőktől, azoknak mondanám, h egyáltalán nem érződik az íze.


Hozzávalók:
  • 9 csésze* víz
  • 6 csésze cukor (1 csésze édesítő dw1:4)
  • 6 egész fahéjrúd vagy 2-3 evőkanálnyi darabos (de nem őrölt!) fahéj
  • 12 szem szegfűszeg
  • 3 teáskanál őrölt gyömbér (én jókora darab reszelt gyömbért tettem)
  • 6 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 1 egész sonkatök püréje
  • kardamom ízlés szerint 
  • kevés csillagánizs
  • kevés na-benzonat.
*1 csésze = 2,5 dl

az összes hozzávalót fazékba tettem, felforraltam. Miután kicsit hűlt, átszűrtem szőrszitán.  
forrón üvegekbe mertem és száraz dunsztba tettem. 

Felhasználási javaslat, ahogy én iszom: szokásos tejeskávé adagom és kb. 2-3 kiskanál szirup. Nincs sütőtökíze, olyan "karácsonyi fűszeres" kávé íze lesz. 

Forrás:Lilla Főz

2 megjegyzés:

  1. Szia! Szeretnék venni belőle. Hogyan lehetséges? Ára?

    VálaszTörlés
  2. Szia, légyszíves a turakkinga@gmail.com oldalra irjál. Köszi

    VálaszTörlés